Subscribe News Feed Subscribe Comments


Pesta Konvo UTHM kali ke-7

Tahun 2008, skali lg UTHM menganjurkan Pesta Konvokesyen untuk kali ke-7 yg berlansung dari 21-25 Ogos 2008 bertempat di sekitar campus UTHM. Pesta ini telah berakhir pada 25 ogos dengan diakhiri dengan aktiviti Forum Agama yg bertajuk 'Aku Terima Nikahnya'. Seperti tahun lepas, tahun ni aku juga melibatkan diri secara tidak langsung dlm pesta konvo tersebut. Kalau tahun lepas aku terlibat dalam Cabaran Teh Tarik, pada tahun ni aku terlibat dalam membawa pelajar2 sekolah untuk melawat ke pesta konvo pd 23 Ogos 2008.

Sekolah yg terlibat dlm lawatan tersebut ialah SMK Tun Hussein Onn yg telah menghantar pelajar seramai 30 org. Pada awalnya program tersebut melibatkn 4 buah sekolah iaitu SMK Tun Hussein Onn, SM Sains Johor, SK Sungai Tongkang dan SK Tunku Mahmood(1). Namun, hanya SMKTHO yg dpt menghantar pelajar kerana sekolah2 lain terpaksa membatalkn penyertaan di saat akhir kerana masalah yg tidak dpt dielakkan. Program bermula dgn membawa pelajar2 SMKTHO utk melihat upacara perasmian konvokesyen yg telah dirasmikan oleh Tengku Mahkota Johor. Niat kami utk membawa pelajar2 ke tapak pesta tergendala kerana tiba2 hujan turun. Program terpaksa diubah dgn membawa pelajar2 melawat ke perpustakaan universiti. Pd jam 12 tengahari, kami bawa juga bdk2 ni ke tapak pesta walaupun hujan masih renyai2. Disepanjang melawat tapak pesta, nmpkny nasib tidak menyebelahi kami kerana hujan turun dgn lebatnya sehingga kami tidak dpt keluar dr tapak pesta. Selesai mkn tengahari, lebih kurang jam 2 ptg bas sekolah dtg utk pick up diorg kat tapak pesta. Walaupun kami basah kuyup sepanjang program tersebut, masih terpancar cahaya keriangan diwajah2 pelajar dan urusetia yg terlibat dlm program ini dan itulah yg menyebabkn aku sendiri tersenyum gembira. Semoga lawatan ini dpt menaikkn lg semangat pelajar2 tersebut utk berjaya dlm peperiksaan yg bakal mereka hadapi.

Itu kisah aku dgn program aku yg entah bila akan selesai..hehe..for me, pesta konvo kat UTHM ni xla best sgt kalau nk dibandingkn dgn U lain namun aku tetap bangga dgn pesta konvo kat sini(ye ke?haha..). New experience I got from this konvo, aku dpt try mkn sup gear box.boleh thn la..tu pn mkn sebab dpt kupon free RM5.hehe.. Apa yg aku beli sepanjang pesta? emm..mee sup, keropok goreng rm3..tu je kot..

Semoga pesta konvo tahun2 akn dtg lebih meriah..xyh buat konsert pn xpe.. bykkn gerai je..tambah kn pertandingan.. (^_~)

0 comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin
 
~::peacemaker87::~ © 2008 Hak Cipta Terpelihara | TNB | blogger.com