Subscribe News Feed Subscribe Comments


Ku Terkedu..(hahaha..)

Petang ni aku keluar dengan misi untuk membaharui cukai jalan motosikal kesayanganku(tu pun nasib baik aku perasan cukai motor aku mati hari ni..hahaha..). Setibanya aku di pejabat pos, aku mengambil nombor giliran, kulihat angka 2470 dan kulihat angka yang sedang terpapar.. waduh2..baru 2420..means kena tunggu turn 50 org lagi..nasib baik ada seorang hamba Allah yang baik hati beri no giliran 2450 kat aku..x la lama sangat kena tunggu.. Bila tiba giliran aku, pegawai yang jaga kaunter tu ckp aku xleh renew road tax aku sbb aku x renew lagi insurans..huhu..penat aku tunggu dalam tu..

So, aku g la syarikat insurans..sebelum masuk aku call my bro first.. tnya harga insurans,dia ckp area rm60 je..so aku dgn confidentnya masuk la..tanya punya tanya, terkedu aku bila dia ckp insurans motor aku kena bayar rm105..mahalnya(untuk apakah insurans semahal ini perlu dibayar???)..dh la aku x bawak duit sebanyak tu ditambah pula aku ni tengah pokai..hahaha..so aku tinggalkan dulu urusan tu kat situ..aku ckp nk dtg ambil hari isnin..huhu..

Tu la pengalaman aku renew cukai motor dan insurans motor buat kali pertama..haha.. pengalaman mengajar kita erti kehidupan..moral of the story, jgn takut untuk mencuba sesuatu yang baru..hehe..

0 comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin
 
~::peacemaker87::~ © 2008 Hak Cipta Terpelihara | TNB | blogger.com