Subscribe News Feed Subscribe Comments


The Awakening ~ Rindu yg Terubat

Pada 29 - 31 Januari 2010 yg lalu, aku telah menyertai satu program motivasi iaitu The Awakening dimana program ini dianjurkan bersempena program Engineering Festival yg telah dianjurkan oleh pihak MPP UTHM yg disertai oleh SMV Batu Pahat & SMT Kluang dgn penglibatan 80 org peserta dan 40 org ajk & fasilitator. Program ini telah diadakan di Kolej Kediaman Tun Dr Ismail dan sekitar Kompleks Dewan Kuliah G3 Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) selama 3 hari 2 malam. Objektif program adalah untuk memberikn dan mengembalikan semangat peserta dalam meneruskan usaha mereka untuk mencapai kejayaan. Meningkatkn keyakinan mereka utk menempuh liku-liku kehidupan, dan yg paling penting adalah membekalkn pengalaman kepada ajk & fasilitator itu sendiri dlm persediaan utk menempuh kehidupan yg sebenar.


Cuma 1 ungkapan yg aku boleh ucapkan melalui program ini, sungguh seronok dan perasaan tu x boleh aku nk gmbarkn. Perasaan ku umpama seorg anak kecil yg dapat berjumpa kembali ibu nya setelah sekian lama terpisah. Program ini telah berjaya mengubat perasaan rindu ku terhadap 1 perasaan yg pernah aku lalui dahulu. Setelah hampir setahun aku meninggalkn dunia motivasi yg boleh dikatakan dh menjadi darah daging dlm diri aku,akhirnya tahun ini semua itu aku lalui kembali. Satu perasaan yg cukup indah bagi ku,perasaan berkerjasama dalam satu kumpulan dalam usaha mendidik adik2 ke arah yg lebih baik. Satu kenikmatan yg x dpt aku lupakan apabila menjalankn satu program adalah nikmatnya ukhuwah yg terbina diantara ajk & fasilitator yg mana walaupun pada mulanya masing2 tidak mengenali antara 1 sama lain,tetapi dlm suatu program kami boleh menjadi begitu rapat dlm masa yg cukup singkat,bergelak ketawa umpama kami telah kenal bertahun2 lamanya. Satu pengalaman yg x mungkin dpt ditemui dlm kehidupan harian kita. Ribuan terima kasih kepada semua yg terlibat, terutama kepada individu2 yg telah memberi kesempatan kepada aku untuk menyertai program ini. Terima kasih atas kerjasama semua. Semoga kita semua dipertemukan lagi dlm satu majlis dimasa2 akan datang dan semoga ukhuwah yg terbina tidak berakhir dengan berakhirnya program ini. Semoga dgn nama program The Awakening turut membawa kepada permulaan dan kebangkitan ukhuwah antara kita semua.InsyaAllah..


 

~:: UkHuWah iTu iNdaH JikA bERteMu & bERpiSaH KeraNa ALLAH ::~ 


  
My new car, dua org awek kat depan tu aku x kenal,so korg jgn sibuk2 nk tnya sape,diorg 2 sibuk je menyelit kat situ.hehe..gambar ni di snap masa pameran autoshow kat BP Mall anjuran UTHM jgk sempena Engi Fest.ni masa majlis perasmian Engi Fest,dtg jenguk jap selepas majlis penutup The Awakening.sempat tengok org wat drift secara live kat depan mata,sebelum ni main dlm game need for speed jer..

0 comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin
 
~::peacemaker87::~ © 2008 Hak Cipta Terpelihara | TNB | blogger.com