Subscribe News Feed Subscribe Comments


The Awakening ~ Menimba Pengalaman Baru

The Awakening,menyimpan seribu kenangan kepada semua yg terlibat..for me, i got new experience from this program.korang nk tau apa?haa, ni yg aku nk citer ni.hehe..

Semua nya bermula apabila penceramah yg aku jemput utk bg ceramah kat bdk2 ni x dpt dtg secara tiba sbb ada urusan lain.so selaku ketua eksekutif pengisian tpaksa la aku memikirkn backup plan.semua nya dirancang x smpai 1 hari.slot nye esok mlm ni baru plan,apa yg aku fikir aku ganti slot tu dgn satu forum perkongsian ilmu antara mahasiswa universiti dgn pelajar skolah.pening jgk la aku nk cari panel2 utk forum tu,ramai yg aku pujuk tp semua nya xnk.so aku jemput la pengarah program,seorg fasi program and bdk surau yg aku kenal.aku jemput jgk sorg peserta program utk jd panel walaupun mula2 dia mcm xnk tp aku paksa jgk.hahaha..moderator nye sape plak?haha..ni yg klakar nyer,aku sendiri yg terpaksa menjadi moderator nye sbb dh xde org sgt.nk xnk tpaksa la aku pikul tugas tu memikirkn kn slot pengisian merupakan dibawah tanggungjwb aku..so bermula lah satu pengalaman baru dlm hidupku menjadi seorg moderator dlm suatu forum,spontan lak tu,xde text pn yg disediakn.panel2 pn semua nye ckp scara spontan,respect habis la kat diorg sbb walaupun dirancang di saat2 akhir semua nya berjalan dgn lancar..masa forum tu berjalan,kami telah dirakam oleh pihak wartawan UTHM,so tgah x sabar nk dapatkn salinan rakaman tu,nk tgok mcmana la aku masa mengendalikan forum tu.mesti klakar habis tgok diri sdiri bercakap.hehe..

 
~mcmana,ada gaya seorg moderator profesional x?hehe..~

Antara isu yg dikupas adalah isu persedian nk memasuki ke universiti,lifestyle dan cara pembelajaran di universiti.semua nyer dikupas oleh panel2 melalui pengalaman diorg sendiri.turut diselitkn isu2 agama, dan yg pasti nyer menjadi isu yg paling hangat mesti lah isu cinta.semua nye segar bila aku mengajukan soalan pasal cinta kat panel,siap ada peserta yg bg respon dgn tnya soalan bab tu lg.masa aku keluarkn isu pasal kaitan agama dgn belajar xde plak tnya soalan.hehe..overall,i'm enjoying it..(^_^)


 
Audience: 80 org pelajar SMV Batu Pahat & SMT Kluang
Venue: Dewan Kuliah F, Kompleks G3, UTHM
Date: 31 January 2010
Time: 9.30 - 10.30 am

0 comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin
 
~::peacemaker87::~ © 2008 Hak Cipta Terpelihara | TNB | blogger.com