Subscribe News Feed Subscribe Comments


New Year, Final Semester

Masuk hari ni dh seminggu kita berada di tahun baru..So rasa nya belum terlambat aku nk ucapkan HAPPY NEW YEAR buat semua teman2..So ni la posting aku yg pertama utk tahun 2010..semoga penulisan ku semakin matang la..hehe..

Harapanku semoga tahun baru ini membawa seribu rahmat dalam kehidupan semua org,semoga tahun baru ni semua org dpt membaiki kehidupan masing2,terus mempertingkatkan kualiti hidup masing2 terutama dalam kualiti ibadat masing2 kpd Yang Maha Esa.Tapi apa yg menyedihkan,tahun baru digunakan oleh sesetengah org utk bersuka ria hingga melampaui batas.Malam tahun baru digunakan utk berpesta..Dlm akhbar bertarikh 1 Januari 2010 pn ada menyebut sebanyak 81 pasangan telah ditangkap oleh jabatan agama kat selangor & pahang.tu baru cerita kat pahang & selangor,x campur negeri2 lain lagi.tu pun dikira yg ditangkap,yg x kena tangkap nya x tau la berapa..siapa yg patut dipersalahkan dalam masalah ini?adakah ibu bapa tidak menjalankn tugas dlm mendidik anak2?pemimpin2 yg tidak menegaskan unsur2 keagamaan dlm pemerintahan?atau nk salahkn remaja2 yg terlibat semata2 kerana x reti nk jaga diri?hrmm..itu yg kita perlu fikirkan..aku mempunyai pandangan ku sendiri,tp ku rasa x perlu utk aku terangkn di sini.cuma apa yg aku nk tegaskan dlm situasi ini,kembali lah ke zaman Rasulullah,teliti apa yg telah dilaksana kn oleh Baginda dlm menegak kn Agama Islam di muka bumi ini sehingga Islam pernah menjadi satu kuasa dunia yg kuat.Sesungguhnya Baginda lah model yg paling tepat utk di contohi..


Back to the tittle,so this is my final semester in my degree study.kembali dgn dunia buku,pen & lecture..life of a student..baru seminggu start kuliah,semangat masih berkobar.yg best nyer sem ni kelas aku ada 2 hari je,isnin & selasa je,syok giler wa ckp lu..hehehe..Final year project belum start buat lg,tambahan plak supervisor aku cuti bersalin 2 bulan,makin malas la kau nk wat projek aku tu,haha...jgn x siap sudah la..this is my final semester,so i'll make sure that i'm doing it well.hope semester ni jadi semester yg paling x dpt aku lupa,nk enjoy n dapat result yg gempak.hehe..want to be better than before..hope we all will be better than before.bak sabda Rasulullah, yg maksud nya lebih kurang mcm ni, 'Hari ini lebih baik dari semalam,semalam lebih baik dari kelmarin,sekiranya hari ini sama dengan semalam,maka sia-sia lah hidup kamu.."

0 comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin
 
~::peacemaker87::~ © 2008 Hak Cipta Terpelihara | TNB | blogger.com