Subscribe News Feed Subscribe Comments


My Trip to SINGAPORE

SABTU,9 Januari 2009
Aku telah menjejakkn kaki ku ke Negara Singapura,negara kedua yg aku lawati selepas Negara China pada Januari tahun lepas.Dulu aku pernah berkata pada diriku bahawa aku xkn menjejakkan kaki ku ke Singapura atas alasanku yg tsendiri,tp ternyata semua tu x dpt aku kotakn.hahaha..


Sehari berada di Singapura,hrmmm...mcmana nk ckp eh?mgkin masing2 ada penilaian sdiri,tahap kepuasan setiap org berbeza2,betul x?for me?Not bad la..tp masih ada something yg x dpt memuaskan hati aku setelah mengeluarkn wang sebanyak RM88 utk kesana x campur duit blanja spanjang kat sana lg.hehe..


Sepanjang berada kat Singapore,aku sempat la melawat 5 tempat..Tempat pertama yg aku lawat adalah Chinese Garden.Sebelum tiba kat garden tu tourist guide ada kata kat garden tu nnt leh tgok suasana kat Negara China,butfor me bila sampai kat garden tu,agak kecewa jgk la..not as i expected.Mungkin sbb aku cuba byg kn garden tu mcm Splendid of China yg pernah aku lawat tahun lepas kot..Then aku dibawa ke Mustafa Centre,tempat yg aku rasa x perlu utk dilawati sbb aku bkn nya g Singapore nk shopping,aku bkn nya bawa duit dollar yg byk pn,sekadar cukup2 utk beli cenderamata je..


Lepas tu aku dibawa ke Arab Street..Aku ingat pnjg la street tu,rupanya x smpai pn 200meter,jln skejap dh smpai hujung.Kedai cenderamata pn ada dlm 2 or 3 biji je,sempat jgk la beli cenderamata sket,murah jgk la..Keychain kat tepi ni aku beli 6 dgn harga 2 dollar,x smpai sringgit la 1..Kat situ aku mkn tgahari,aku mkn nasi goreng seafood.Bila kira dlm dollar harga dia ok la..5 dollar,tp bila di convert dlm ringgit RM12 sepinggan nasi tu..hehe..biasa la,lifestyle diorg kn agk tinggi..Tempat keempat aku g adalah Merlion Park,gmbr yg kat atas tu kat Merlion Park la..Tempat yg meletak kn icon Singapore iaitu Merlion yg merupakn haiwan gabungan Mermaid & Lion,sbb tu diorg panggil Merlion..Patung tu xde la besar sgt mcm yg aku jangka..Apa la aku ni,semua x puas hati.hahaha..Nk besar2 buat sendiri la.haha..Kan dh kena..hehe..


Tempat terakhir yg aku g adalah Sentosa Island,dekat pukul 6 jgk la aku smpai kat pulau tu..Pulau tu mmg cantik la,dgn pantai dia yg mcm teluk sket..Tempat yg sesuai utk "cuci mata"..korg fhm2 sdiri la,bg yg x fhm tu korg try la g kat pulau tu..hehe..Tp bg yg x kuat iman aku nasihat xyh g la,senang citer xyh g la kalu xde sbb,xde faedah pn g tempat mcm tu..Malam nya aku sempat tonton Song of The Sea..Best jgk la persembahan dia,boleh kata perkara paling best yg aku lalui la sepanjang aku kat singapore.Sistem pancutan air dan lampu yg agak menarik..Habis je persembahan aku terus pulang ke Malaysia..Cewah!mcm jauh je bunyi nya.hahaha..padahal dlm 2 jam je pjalanan balik.hehe..



Aku kat Chinese Garden



Kat Sentosa Island


Utk makluman,trip ni aku join trip yg dianjurkn oleh bdk2 UTM Skudai..Thanks to the organizer dan terima kasih jgk kpd kawan2 yg menjemput aku utk mnyertai trip ni..Me with new mission to explore the world..InsyaAllah..(^_^)

0 comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin
 
~::peacemaker87::~ © 2008 Hak Cipta Terpelihara | TNB | blogger.com